baloan

شرایط استفاده از بالون

شرایط استفاده از بالون

بالون به عنوان پلتفرم تسهیل‌گر تسهیلات از تمامی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تبعیت می‌کند، قرارداد در خصوص خدمات تسهیل‌گری، بین شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان به شماره ثبت ۵۴۴۷۵۴ که از این پس بالون نامیده می‌شود از یک طرف و کاربر نرم‌افزار بالون که از این پس کاربر نامیده می‌شود منعقد شد.

تایید شرایط استفاده به منزله قبول و امضای الکترونیکی توافق‌نامه خواهد بود.
  1. کاربر اعلام و اقرار می‌کند کلیه مقررات مندرج در شرایط کلی استفاده از خدمات تسهیل‌گری تسهیلات بالون را مطالعه و قبول کرده است.
  2. کاربر اقرار می‌کند مبلغ تسهیلات دریافتی را فقط در جهت استفاده از خدمات یا خرید کالای درخواستی خود استفاده نماید.
  3. کاربران موظف به رعایت مقررات سایت و قوانین مرتبط با حوزه مالی، بانکی، مقررات ضد پول‌شویی و دستورالعمل‌های صادره بانک مرکزی می‌باشند؛ در صورت نقض قوانین مرتبط، شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان می‌تواند حساب کاربر را مسدود نماید و حق پیگیری و جبران خسارت برای وی محفوظ است.
  4. چنانچه کاربر از طریق بالون اقدام به دریافت تسهیلات اعتباری کند، کلیه قراردادهای مربوط مورد قبول وی بوده و تایید قراردادهای موصوف به منزله امضای الکترونیکی کاربر می‌باشد. مالک خط تلفن همراه که از طریق آن از خدمات بالون بهره‌برداری می‌کند مسئول ایفای کلیه تعهدات بوده و هیچ‌گونه عذری در خصوص استفاده دیگران از خط مذکور مسموع نخواهد بود.
  5. کاربر به بالون اجازه می‌دهد در صورت عدم ایفای تعهدات، نام وی را در لیست مشتریان بد حساب درج کرده و از ارائه خدمات به وی خودداری کند. همچنین بالون می‌تواند نام وی را به هریک از مراجع قانونی و قضایی اعم از بانک مرکزی و نهادهای اعتبار‌سنجی اعلام کند. کاربر حق هرگونه اعتراض را از خود سلب و ساقط می‌کند.
  6. کاربران می‌بایست اصل حسن‌نیت و جانب اعتماد را در بارگذاری مدارک رعایت نمایند؛ چنانچه در هر مرحله از فرآیند ثبت‌نام تا اخذ اعتبار و بازپرداخت آن، محرز گردد فرد اقدام به جعل، ارائه اطلاعات نادرست یا سایر اعمال مشابه نموده است، حساب کاربری کاربر مسدود و اعتبار آن صفر می‌گردد و شرکت می‌تواند از مجاری قانونی و حقوقی از جمله وثایق و تضمینات (چک) اقدام به جبران خسارات وارده نماید.
  7. پرداخت هزینه‌های مربوط به اعتبارسنجی و کارمزدهای تشکیل پرونده اعتباری نزد تامین‌کننده اعتبار بر عهده کاربر می‌باشد و به هیچ وجه قابل عودت نمی‌باشد.
  8. هر شخص می‌تواند با کد ملی خویش، تنها یک حساب کاربری ایجاد نماید. کد ملی و شماره موبایل کاربر باید به نام خود متقاضی باشد.
  9. قرارداد زمانی نهایی تلقی خواهد شد که شرکت، قبولی درخواست و اعطای اعتبار را به اطلاع کاربر برساند و کاربر به لحاظ دستورالعمل‌های صادره بانک مرکزی مجاز به دریافت تسهیلات می‌باشد.
  10. کلیه اطلاعاتی که کاربر در اختیار شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان قرار می‌دهد، مصون از هرگونه تعرض بوده و شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان نهایت دقت را در حفاظت از اطلاعات به عمل خواهد آورد. چنانچه در اثر بی‌احتیاطی یا غفلت کاربر، اطلاعات حساب وی فاش گردد یا در اختیار دیگری قرار گیرد، می‌بایست مراتب را در اسرع وقت به شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان دهد. حق کاربر به منظور پیگیری خسارت خویش محفوظ است.
  11. در فرآیند اعطای اعتبار، مشخصات بانکی کاربر به وی اعلام می‌گردد؛ تراکنش‌های مالی میان شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان و کاربر تنها از بستر حساب مذکور صورت می‌پذیرد.
  12. مسئولیت هر گونه مغایرت در خرید کالا یا خدمات، بر عهده‌ی کاربر می‌باشد و بالون و بانک هیچ‌گونه تعهد و مسئولیتی اعم از حقوقی، جزائی و مالی نسبت به این موارد نخواهند داشت.
  13. کاربر اقرار می‌کند نسبت به دریافت این تسهیلات و شرایط مندرج در این قرارداد آگاهی کامل دارد.
  14. به‌منظور انجام فرآیند اعتبارسنجی، بعضی استعلامات از مراجع مربوطه در خصوص کاربر صورت خواهد گرفت؛ کاربر از این جهت حق اعتراض را از خود سلب می‌کند.
  15. به‌منظور انجام فرآیند اعتبارسنجی، کاربر اعلام می‌دارد که کلیه اطلاعات ارائه شده واقعی، کامل و صحیح می‌باشد و اطلاع دارد که ممکن است از آن در جهت تعیین اهلیت اعتباری و اعتبارسنجی کاربر استفاده شود. به‌همین منظور به بانک/بالون اجازه می‌دهم تا:
    • اطلاعات کاربر را که قبلاً توسط سامانه اعتبارسنجی شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران از منابع مجاز گردآوری شده، به‌صورت مستمر از سامانه مذکور درخواست و دریافت نموده و از آن جهتِ اعتبارسنجی کاربر استفاده کند.
    • اطلاعات کاربر را به‌صورت مستمر به شرکت اعتبارسنجی ارسال نماید، تا از این طریق زمینه لازم جهت اعطای تسهیلات را فراهم نموده، از کامل بودن اطلاعات اطمینان حاصل نماید و جامعیت سیستم اعطای تسهیلات را حفظ کند.
    • همچنین کاربر اجازه توزیع و پردازش اطلاعات خود را به‌تمامی اعضای سامانه اعتبارسنجی شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران داده و حق هرگونه دادخواهی، اعلام دعوی و مطالبه خسارت و صدمه ناشی از استفاده و پردازش اطلاعات سامانه اعتبارسنجی شرکت به استفاده‌کنندگان مجاز از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را از خود سلب می‌نمایم.

خلاصه‌ای از فرآیند بالون

افتتاح حساب

برای شروع فرآیند اعطای تسهیلات، کاربر می‌بایست دارای حساب فعال نزد بلوبانک سامان باشد. در غیر این‌صورت می‌تواند نسبت به افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن بلوبانک سامان اقدام نماید.

اعتبارسنجی بالون

در کنار استفاده از موتور اعتبارسنجی اختصاصی و هوشمند بالون جهت ارزیابی و بررسی اعتبار کاربر، امتیاز اعتبار بانکی شخص از سامانه اعتبارسنجی بانک مرکزی، حافظ سامان و رتبه بندی ایران بر اساس کدملی و شماره تلفن همراه استعلام می‌شود. تمام اطلاعات این بخش، سوابق یکپارچه‌ای است که از تمام بانک‌ها و به کمک سرویس بانک مرکزی جمع‌آوری می‌شود. سپس با توجه به منابع مالی و به ترتیب، اعتبار لازم تخصیص خواهد یافت.

اگر نتیجه اعتبارسنجی کاربر منفی باشد و امتیاز لازم را کسب ننماید، پرداخت هرگونه تسهیلات غیرممکن خواهد بود. در صورتی که استعلام کاربر منفی باشد، استعلام مجدد نیاز به پرداخت دوباره کارمزد دارد.

اطلاعات و مدارک

جهت اعتبارسنجی کاربر، مدارکی مورد نیاز است که بتوان با آن صحت اطلاعات هویتی، محل زندگی و وضعیت درآمد شغلی کاربر را تایید کرد. در این مرحله کاربر برای امکان اعتبارسنجی هر کدام از موارد گفته شده، مدارکی را بارگذاری خواهد کرد.

ضمانت‌های مورد نیاز

برای کنترل و مدیریت ریسک، لازم است کاربران، بر اساس طرح انتخابی خود یک فقره چک در وجه شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان صادر کنند. راهنمای تکمیل چک/سفته در مراحل دریافت مدارک وجود دارد.

  • چک می‌بایست صیادی، متعلق به کاربر، به تاریخ اعلام شده، در وجه شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان به شناسه ملی 14008499833 و با شرح چک (در سامانه صیاد) تودیع وثیقه باشد.
  • پس از تکمیل فرآیند اعتبارسنجی، در صورت انصراف کاربر از دریافت سرویس تسهیلات، با توجه به فرآیندهای اداری مربوطه، حداقل 30 روز کاری زمان عودت چک به کاربر خواهد بود.
  • پس از تخصیص اعتبار و دریافت کارمزد از کاربر، اگر وی نسبت به دریافت تسهیلات منصرف گردد، کارمزدهای دریافتی غیر قابل عودت می‌باشد.
  • تخصیص اعتبار به کاربر منوط به تامین اعتبار از سوی نهاد تامین‌کننده مالی طرف قرارداد بالون می‌باشد.
  • بالون در خصوص کیفیت و کمیت خرید انجام شده توسط کاربر از سامانه‌های فروش پذیرندگان بالون هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
نرخ تسهیلات و مبلغ اقساط

نرخ تسهیلات با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی خواهد بود. همچنین بالون بابت تسهیل‌گری اعطای تسهیلات خرید کالا از بانک‌ها و تامین‌کننده مالی، کارمزدی را از کاربر قبل از اعطای وام دریافت می‌کند و یا به انتخاب کاربر، کارمزد را به مبلغ وام درخواستی اضافه خواهد نمود. مبلغ اقساط بر اساس میزان و سررسید تسهیلات متغیر خواهد بود. بود.

پرداخت اقساط

در سررسید‌های مشخص شده و مطابق با جدول اقساط اختصاصی هر فرد، در تاریخ‌های مشخص شده، به کمک یادآوری و مکانیزم‌های تشویقی، کاربر می‌تواند حساب یا شماره کارت اختصاص داده شده برای باز پرداخت وام را شارژ نماید و سیستم بانکی اتوماتیک مبلغ اقساط را از حساب شما برداشت خواهد کرد.

کاربر تعهد می‌نماید بازپرداخت اقساط را در زمان‌های مقرر انجام دهد و مسئولیت هر گونه تاخیر و جریمه را بر عهده گرفته است.

درصورتی که کاربر نسبت به تسویه زودتر از موعد اقساط اقدام نماید، مشمول تخفیف مطابق به قوانین نظام بانکی کشور خواهد بود.

baloan_logo
جنت آباد مرکزی، خیابان مخبری، پلاک ۲۱۹، واحد ۵

کد پستی: 1475714946

روزهای کاری شنبه تا چهار‌شنبه از ساعت ۹ الی ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ پاسخگو شما هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان می‌باشد.
Copyright © 2023 rahkar.team